Thursday, November 21, 2002

كي بود به من گفت وبلاگ يك امتياز داره و اون اينه كه مي توني هرچي دلت خواست بنويسي ؟
كجا خوندم كه وبلاگ يه جور روزنامه نگاري جديده ؟
و امروز...
چرا گاو عزيز ناراحت است كه نمي تواند هرچه دلش مي خواهد بنويسد و رضاي عزيز از نفهمي من گله دارد و... من كه آنها را نمي شناسم . و هر چه بگويند من همه تلاشم رو مي كنم كه به اندازه ظرف خودم درك كنم نه بيشتر. مگر تفتيش عقايد به اينجا هم كشانده شده ؟ مگر آزادي بيان دراين جريده هاي شخصي ما هم ممنوع شده؟ مگر سانسورو ترس از قضاوت قضاتي نا عادل به اينجا هم كشيده شده ؟
چرا اصرار داريم بدانيم صاحب فلان وبلاگ كيست و چه كاره است و چند سالش است و چه مي كند وچند تا تجربه خوب و چند تجربه بد دارد . يعني بدون دانستن مشخصات اينچنين و بدون شناخت صاحب اثر نمي شود با اثر ارتباط برقرار كرد .
حضور اينترنت و مواهب آن ( صحبت از مضرات آن نيز هست !) را ناديده مي گيريم . چون ما مردمي هستيم مانوس به زندگي قبيله اي . بايد جايگاه و انتخاب ها و حتي سلائق افراد زير نظر باشد . نمي توانيم هر وبلاگي را ورق بزنيم و از آشنايي با ديدگاهها و نوشته هاي ديگران لذت ببريم . آنچه برايمان خوشايند است را انتخاب كنيم و سليقه صاحبان وبلاگ را برايشان در حريم خودشان محترم بشماريم .
چند بار مي شه از اين وبلاگ به اون وبلاگ تغيير اسم داد تا رد گم كرد ؟ مخصوصا كه دلت بخواهد خوانندگان قديمي ات را حفظ كني .
پس فرار و بستن يك وبلاگ وشروع يك وبلاگ و ...... راه حل درستي نيست . بهتر نيست من به عنوان يك خواننده وبلاگ شاكر باشم كه كسي مرا به حريم نوشته هاي خود دعوت كرده ؟

0 Comments:

Post a Comment

<< Home