Sunday, August 18, 2002

تاثيرو نفوذ خودتون را درديگران چقدر مي بينيد ؟ از نظر شما آدمهاي دورو برتون تا چه حد از شما متاثرهستند ؟ خيلي اوقات در پاسخ به اين سوال متواضعانه مي گوئيم هيچ . به راستي چقدر؟
من بيشتر از اين كه متاثر باشم موثرم . حداقل خيلي ها اين طور فكر مي كنند . و درنتيجه كم كم داشت باورم مي شد . اما به تجربه دريافتم كه من فقط روي آهن ها اثر مي گذارم نه فولادها.
فلزات فرومغناطيس دو دسته اند : فرو مغناطيس نرم - فرومغناطيس سخت
فرو مغناطيس نرم مثل آهن ، خيلي راحت تحت تاثير ميدان مغناطيسي آهنربا مي شوند و به بعد به محض اين كه ميدان به دلايلي نباشه خاصيت آهنربايي خودشون رو ازدست مي دهند
فرو مغناطيس سخت مثل فولاد . خيلي دير تحت تاثير ميدان مغناطيسي خاصيت آهن ربايي مي گيرد و از اون طرف باحذف ميدان خيلي دير خاصيت خودش رو از دست مي دهد .
( بخث پارا مغناطيس ها هم بعدا ...)
هميشه به بچه ها مي گم كه آدمهاي دمدمي مثل آهن مي مونند تا با تو هستند تحت تاثيرتو شاعر ، نويسنده ، عاشق ، مهربان ، مردم دوست ، لوطي ، ناجي ، فردين ، رقاص ، سيگاري و......مي شوند بعد تا روتو اونور مي كني مي بيني . جانمازي آب مي كشندو باعث و باني عقب ماندگي هاشون تو مي شي و ....تو بودي كه داشتي اونها را از مسير زندگي منطقي شون باز مي داشتي و ..
اما فولادها ، به راحتي تغيير نمي كنند . مثل من . به راحتي تغيير نمي كنم . يعني اصلا مي ترسم اگه تغيير كنم كسي كه كنارش هستم احساس نا امني كنه كه خواستم اداي اونو در بيارم و آدم دمدمي هستم و مطمئن نيستم و ...درنتيجه دربرابر هر تغييري مقاومت مي كنم و بعد هم كه بالاخره كم كم و يكهويي معلوم مي شه كه تغيير كردم تو رودربايستي باخودم حالاحالا ها عوض نمي شم . به قول خيلي ها مثل .... طوري شدنم و ....طوري شدنم و....
نتيجه اخلاقي اينكه از هر چي آهنه خسته شدم . دهنم صاف شده . واه واه . مخصوصا از قضاوتهاشون بعد از اين كه از ميدان تو خارج مي شن . انگار نه انگار كه خودشون از تو متاثر بودند و تو خيلي هم حال نمي كردي كه هميشه يه عده الكي تو ميدانت باشند.
اي بابا .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home